неделя, 8 ноември 2015 г.

Фактори, от които зависи класирането на сайт

Класирането на сайт зависи от стотици, а може и хиляди фактори и под-фактори затова ще разгледам най-основните и важни.

Основни фактори

  1.  Възраст на сайта. Не най-важният фактор, но значимостта му се увеличава постоянно. Сайтове създадени първи заемат по-горна позиция. Не е трудно да се уверите сами във важността на възрастта на сайта, като направите търсене за която и да е ключова дума и проверите кога са създадени сайтовете класирани на първа страница. Инструменти, с които може да го направите:
- http://archive.org/web/web.php - архив на уеб страниците
- http://whois.domaintools.com - на кого е и на кого е бил даден домейн, кога е купен за първи път и още информация

Не се стряскайте - има начин този фактор да се 'манипулира', а освен това може да се компенсира с други важни фактори.

       2. Структура на сайта и вътрешни връзки. Както обясних в публикацията за роботите, те обхождат сайтовете по връзките в тях, така че една от първите стъпки в оптимизацията на вашият сайт трябва да бъде правилното структуриране и навигация както за роботите, така и за посетителите на сайта. За правилната структура на сайт може да прочетете в тази публикация.

       3. Правилен подбор и използване на ключови думи. Това е може би най-важната част от оптимизацията на сайт. Това също е и първата стъпка, която трябва да направите, защото от нея зависи структурата на сайта и начина на оптимизацията му. Научете как да направите правилно проучване за ключови думи от тук. (НЕ Е СЪЗДАДЕНА)

      4. Външни връзки. Преди създаването на алгоритмите Панда и Пингвин, това беше фактора от който зависеше класирането на 90%. Сега важността му е значително по-ниска, но все още си остава основен. От неправилно създаване на външните връзки може да си изпатите, така че силно препоръчвам да прочетете тази статия внимателно! (НЕ Е СЪЗДАДЕНА)

      5. Скорост на сайта. Тя зависи от много под-фактори, като големината на картинките, скоростта на сървъра/хостинга, правилното 'комуникиране' с броузера на операционната система на потребителите, компресиране (намаляване на обема) на скриптове (програми) и др. Ако правите сайт сами от самото начало без да използвате готови платформи си заслужава да научите по-вече за това, но тъй като много малко хора го правят днес няма да се спирам в отделна тема.
- използвайте картинки под 100kb големина. Инструмент който ще ви помогне да си оптимизирате изображенията: http://www.imageoptimizer.net/Pages/Home.aspx
- компресирайте JavaScript (.js) кода. Не е нужно да знаете езици за това. Ето един лесен инструмент: http://jscompress.com/

      6. Социална активност. Или по-известен в мрежата като социални сигнали. Много важно в днешни дни е всеки сайт да има собствени социални сайтове като фен-страница във фейсбук, туитър, йутуб (вбокс7)... Другото важно нещо за всеки сайт е да има икони за споделяне в социалните сайтове. Всяко споделяне на страница от сайт, както и всеки посетител идващ от там увеличава 'доверието' на търсещите машини. Заслужава си да научите повече от тук. (НЕ Е СЪЗДАДЕНА)

     7. Съдържание. Един от най-важните фактори. За да класирате страница от сайт не е достатъчно просто да напишете 'Купете си моята стока. Най-доброто на пазара.', а трябва да обясните защо стоката е най-добра по лесен и достъпен начин за посетителя на сайт. Освен това не може всяка втора дума да е името на продукта, който продавате, защото въпреки, че може да изглежда атрактивно, за роботите на търсачките това ще означава опит за манипулиране на класирането (над-оптимизация). Важно е винаги да вмъквате медия - картинки, видео, игра... защото освен, че помагат на посетителя да разбере повече, биват класирани като отделни страници. За правилното оптимизиране на съдържанието е важно да знаете основите на HTML. Какво точно от HTML трябва да знаете и как да оптимизирате правилно съдържанието научете от тази статия. (НЕ Е СЪЗДАДЕНА)

     8. Поведение на посетителя. Зависи от всички основни и под-фактори. Фактор, за който трябва да се следи след преминаване през всички стъпки на оптимизиране. Той включва:
  • брой натискания на посетители през търсещите машини, което зависи от оптимизирането на заглавието и обяснението на сайта. Ако ваш сайт е класиран 3ти но посетителите натискат по-често от този, който е класиран 2ри, най-вероятно търсещата машина ще класира вашия сайт една позиция нагоре. Този процес може да се следи с този инструмент (ще създам отделна тема за това).
  • брой посетители от външни връзки, време прекаране в сайта, брой разгледани страници, колко често посетителите се връщат на сайта и колко често хората бягат от сайта. Инструмент за следене на тези данни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар